05 september 2012

Beierse Beslommeringen :-)

[Dit bericht is weliswaar op 5 sep 2012 gepost, maar de tekst heb ik enkele dagen daarvoor, op 2 sep, geschreven. Met "vandaag" bedoel ik dus zondag 2 sep.]

Holzhausen, 02 september 2012. Afgelopen donderdag heb ik in München niet alleen groenten en andere levensmiddelen bij Galeria ingeslagen, maar ook een flinke lap 10 mm dik vilt bij Johanna Daimer in de Dienerstraße.
En ter verhoging van de feestvreugde -in München is het voor ons namelijk altijd feest :-)  - hebben we in de Breisacherstraße, in de sfeervolle wijk Haidhausen, bij Parzival 'n paar mooie trikes bekeken.

En hoewel het niet direct de bedoeling was, heb ik in dat winkeltje 'n heel mooie fietshelm met opklapbaar vizier van het Italiaanse merk Kask kunnen kopen. Vooral de voortreffelijke kwaliteit en het mooie uiterlijk haalden mij ertoe over om deze helm aan te schaffen. 'k Wil namelijk zo'n helm vergelijken met 'n skibril voor het roeifietsen in de winter.

Gisteren, zaterdag, heb ik 'n stuk vilt op maat geknipt voor het brede Cruz-zitje, en vandaag is het ideaal weer om 't effect daarvan te beoordelen tijdens een 36,5 km lang (of kort, voor wie het zo wil bekijken) ritje langs de Starnberger See. Da's een mooi tochtje vanaf ons vakantiehuisje naar Bernried via Seeheim, Ambach, St. Heinrich, Seeshaupt en Seeseiten, en weer terug. Veel kortere en langere klimmetjes die soms het bergverzet nodig maken, en afwisselend asfalt- en schotterpaden.

En ja hoor: het vilt verbetert het zitcomfort aanzienlijk: geen pijn aan m'n hypergevoelige zitbotten en maar heel af en toe het kortstondige gevoel van beknelde bilspieren. Niet dat het zitcomfort nu voor 100% perfect is -het blijft tenslotte rechtopfietsen- maar in tegenstelling tot het gebruik van 2x 12 mm schuimlagen heeft de 12 mm schuim/10 mm vilt combinatie onder het RANS zitdekje de uitwerking dat tijdens het fietsen de zadelongemakken mij niet meer bezig houden.

Dit onverwacht gunstige resultaat maakt het natuurlijk heel interessant om te proberen of ook het Alterrazitje kan worden verbeterd met zo'n 12 mm schuim/10 mm vilt combinatie onder het zitdekje. Dat is werk voor terug in NL…

3 opmerkingen:

Gerryt zei

Beste Wijnandt,ik ben al een tijd op zoek naar een leverancier van deze helm. Ik heb deze prachtige helm enkele jaren terug in handen gehad op Bikemotion in Utrecht. Volgens mij is de helm stevig aan de prijs, maar het is een pracht helm. Mag is de prijs van je weten?
Gr. Gerrit (Quest 530)

Wijnandt zei

Dag Gerrit,

natuurlijk, daar hoef ik niet geheimzinnig over te doen: € 165,- waarbij het vizier is inbegrepen.

Gerryt zei

Ik zal contact opnemen met het bedrijf. Dank.