22 juni 2012

Ontspannen genieten

Eergisteren (wo 20 juni) bedacht ik dat het hoog tijd werd om weer 'ns verder te fietsen via de mooie fietsroute naar Annen. 'k Ben daar namelijk sinds februari dit jaar niet meer geweest.

Het was mooi zomerweer, de zon scheen en de lucht was helderblauw tussen de stapelwolken door  :-)
In Annen maakte ik rechtsomkeert om de Brink bij de muziektent en ging via Kielwindeweer en Veendammerweg weer op huis aan. 29 Km op de teller, want veel meer zit er voor mij nog niet in…

'k Heb mij bewust ingehouden, vooral rustig geroetst en van de omgeving en het buiten zijn genoten. 'k Wil namelijk af van de neiging die ik heb om m'n roeifietsen in de eerste plaats als fitness- en trainingsapparaten te zien en te vergeten dat het heel mooie vervoermiddelen zijn waarmee het ook uitstekend toeren is. Een bewust meer relaxte benadering van het roeifietsen dus…

2 opmerkingen:

Wim zei

Relaxt toeren. Ja, daar is de Roets inderdaad zeer geschikt voor.

Meestal zit ik er ook wel op met het gevoel dat er getraind moet worden, maar je hebt van die dagen/weken dat het trainen nou niet echt wil. Dan blijkt toeren op de Roets toch ook een zeer prettig tijdverdrijf te zijn.

Ik vind het vooral een "geniet-fiets".

Hoe verloopt verder je herstel?

30km roetsen vind ik toch al weer heel keurig na zo'n zware operatie.

Wim -die ook heeft geleerd om echt naar zijn lijf te luisteren, maar soms last van doofheid heeft.

Unknown zei

Goedemorgen heer de Vries,

Ik lees sinds uw operatie met enige interesse uw blog, en dan met name hoe het met uw herstel gaat.
Ik kan het mij immers niet permitteren één van mijn favoriete klanten uit het oog te verliezen ;)

Het gaat goed met u, en langzamerhand steeds beter lees ik.
Dat doet mij goed en ik ben blij dat u zo goed door de operatie gekomen bent!

Ik wens u een spoedig volledig herstel en ik hoop dat we vele mooie dagen mogen hebben zodat u heerlijk kunt genieten van het door u zo geliefde roeifietsen...

Hartelijke groet,

Dennis Pestman
(van der Wal & Stokman)