10 augustus 2010

Er moet geschilderd worden!

't Fietsen staat eventjes op een laag pitje. De buitenkant van onze berging voor fietsen en tuinmachines, alweer 10 jaar geleden nieuw gebouwd, heeft een verfbeurt nodig. Dat betekent 4-5 dagen werk: schuren met ammoniakwater en afspoelen, 'n dag of wat laten drogen en dan kan er naar hartelust geverfd worden. 't Is wel oppassen geblazen met de ochtenddauw en de kans op regen. Maar tot nog toe lukt het prima om deze hindernissen te omzeilen.

Afgelopen maand juli heb ik totaal 771 km gefietst: 312 km op m'n roeifietsen en 459 km op m'n CF-bike. Dat red ik niet in augustus, want er staan veel andere zaken in m'n agenda.
Dat is minder erg dan het lijkt. Het roeifietsen is een veelzijdige en het gehele lichaam activerende wijze van verplaatsing, en ik kan met veel minder afgelegde km's volstaan om een prima conditie -althans voor het normale dagelijkse leven van een redelijk actieve senior+ die graag in en om huis werkt en ook z'n verdere intellectuele ontwikkeling niet wil verwaarlozen.

Vorig jaar heb ik bewust gekozen voor bijna uitsluitend roeifietsen; m'n CF-bikes gebruik ik alleen als ik met m'n vrouw samen fiets in weekenden en vakanties. Dit jaar heb ik t.m. de maand juli 2764 km gefietst, waarvan 1958 km op m'n roeifietsen en 806 km op m'n CF-bikes. Ik vind dat prima zo...

Geen opmerkingen: