21 mei 2010

Eindelijk: in korte mouwtjes en korte broek

Schitterend fietsweer vandaag: volop zon, frisse bries, 17-18 graden. Ideaal voor een rustig tochtje vanmiddag naar Zuidlaren, 'n hersteltraining na 3 dagen intensief fietsen. Dacht ik, maar het pakt ietsje anders uit…

Het blijkt namelijk allemaal even soepel te gaan en m'n spieren doen gemakkelijk méér dan wat ik in eerste instantie van ze verlang. Het wordt daarom een mooie maar toch bewust ingehouden conditietraining, met 24-26 km/h tegen de wind in en 29-33 km/h met wind mee. Groningen en Drenthe laten zich van hun mooiste kant zien zodat ik volop kan genieten van de wind om het lijf, de warme zonnestralen en het fraaie landschap in voorjaarstooi.

'k Had niet verwacht dat het roeifietsen vandaag zo gemakkelijk zou gaan. Gisteren namelijk heb ik m'n RANS Dynamik Pro, mijn 'Crank Forward' mountainbike, achter in de auto geschoven en naar Dieren (Gld) gereden. Vandaar ben ik via Ellecom en De Steeg naar de Posbank gefietst en na de afdaling naar Rheden via de Schietbergseweg weer via diezelfde Schietbergseweg naar de Posbank geklommen. De omgeving heb ik vervolgens verkend om te zien hoe ik de komende maand rondom de Posbank m'n fietsklimspieren en -techniek kan opfrissen. 'k Wil een redelijke klimconditie hebben voordat we op vakantie gaan naar ons geliefde Bayern waar de soms steile klimmetjes weer op ons liggen te wachten ;-) .

'k Had verwacht dat ik vandaag, direct na de eerste keer Posbank, meer moeite zou hebben met roeifietsen, maar het tegendeel is het geval! Dat stemt deze burger optimistisch en ik hoop de komende maand toch 1-2 keer per week m'n fietsklimvaardigheden op m'n Dynamik Pro op een hoger peil te brengen in de prachtige omgeving van de Posbank.

1 opmerking:

marcel beekmans zei

doe je eigen wel goed insmeren hé!