25 oktober 2006

WAW !

Hoewel af en toe een versluierd zonnetje probeert door te breken, is het toch overwegend licht nevelig, en vooral kil weer. Prima weer voor WAW015...

De dag begin ik met het losmaken van de spieren door gazon en terras te ontdoen van de oogst van een week afgevallen boombladeren. 'k Fris mij op onder de douche en trek fietskleding aan: 'k heb een bloedhekel aan sporten met een onfris lijf.

WAW015 is een paar dagen geleden bevrijd van het verzamelde stof en de banden zijn op de goede spanning.
'k Ga eerst naar de dierenwinkel voor een zak kattenvoer en twee zakken kattenbakvulling. Amper ben ik onderweg of het valt mij op hoe licht en soepel alles rijdt. M'n conditie is kennelijk beter dan begin dit jaar; niet dat ik zo vreselijk hard fiets, maar het kost mij allemaal nauwelijks inspanning. Vooral het accelereren gaat hard, daarbij geholpen door het relatief geringe gewicht van WAW015, 29 kg. De Campagnolo Record 10-speed groep schakelt weer fenomenaal gesmeerd. Het is heerlijk rijden met de cabriokap, al heb ik wel een hoofdband nodig om m'n gevoelige voorhoofd tegen te sterke afkoeling te beschermen.

M'n aankopen breng ik naar huis, en ga vervolgens even langs bij schoonvader in Muntendam die nog steeds zelfstandig en in eigen huis woont, en morgen 87 jaar wordt. M'n vrouw Willy heeft vandaag een vrije dag genomen en reddert daar wat om ervoor te zorgen dat vader morgen de verjaardagsvisite goed kan ontvangen.

Hoewel kort, zo'n 5,5 km, is de rit naar Muntendam een feest: fel optrekken, toch maar beheerst rijden in de bebouwde kom, veel bekijks en leuke reacties van jong en oud en dus maak ik er ook een beetje een show van ;-) . De koplichten branden, wat de uitstraling van WAW015 nog bijzonderder maakt dan-ie al is.

In Muntendam is de familie druk aan het werk: vader Muurman, zoon Bert en dochter Willy leggen de laatste hand aan het werk. Mijn bijdrage beperkt zich tot het nuttigen van de thee en de bijbehorende speculaaskoek.

Terug gaat het weer even moeiteloos en soepel, en ben ik mij bewust van de bijzondere luxe van het velomobielrijden in zo'n mooie WAW.

WAW!

Geen opmerkingen: