13 oktober 2006

And now for something completely different

Vlak voordat ik op de roeifiets zou vertrekken, ca. 1:30 PM, zie ik een kleine vrachtauto bij ons huis stoppen. De chauffeur overhandigt mij een doos met daarin de bestelde RANS Cruz frameset met toebehoren. De reis ervan begon op 9 oktober om 3:42 PM in Salina (Kansas, USA) en eindigt dus vandaag met de aflevering in Veendam om 1:40 PM. Het was aardig om via de FedEx.com site de reis van het pak te kunnen volgen die verliep via Memphis (Tennessee, USA), Parijs en Amersfoort.

'k Ben bijna een half uur bezig met uitpakken en controleren van de inhoud. Alles is aanwezig, onbeschadigd en ziet er zeer verzorgd uit. Zo te zien heeft de fa. RANS bij het inpakken geen risico genomen en ervoor gezorgd dat de kans op beschadiging praktisch afwezig was.

Om 2:00 PM ga ik op de roets weg. Onderweg laat ik m'n gedachten gaan over het experiment met deze geavanceerde CF-bike (CF = Crank Forward). En over die andere mensen-onder meer ene Wim Schermer en ene Gerrit Tempelman- die eveneens zeer geïnteresseerd zijn in hoe dat nou fietst en hoe het comfort ervan is voor mensen die op een conventionele fiets al snel problemen hebben met handen* en polsen*, nek* en schouders*, en met zadelpijn*.
[* : doorstrepen wat niet van toepassing is]
Voor mijzelf is het experiment met de RANS Cruz nog steeds een experiment, dwz. dat de uitslag ervan nog niet bekend is. 'k Ben nu wel zeer benieuwd...

Via Annen, Gasteren, Zeegse en Schipborg kom ik in Zuidlaren en ga langs bij m'n fietsenmaker 4Hout 2Wielers. Met hem spreek ik af dat ik m'n Santos mtb -de donorfiets voor de afmontage - en het Cruz frame a.s. woensdag kom brengen. 4Hout 2Wielers heeft dank zij het mooie weer en de lange nazomer een prima seizoen achter de rug.
Een aardig toeval: tijdens het praatje in de werkplaats komt een gitzwarte jonge kat poolshoogte nemen: een van de drie katten van de familie, en allemaal gitzwart. Gelukkig zijn we niet bijgelovig...

Op 't Olle Stee neem ik een cappuccino en beantwoord de -dit keer vele- vragen van andere terrasbezoekers over m'n roeifiets die zoals gewoonlijk pontificaal pal voor het terras staat te glimmen en blinken, goed zichtbaar voor iedereen.
In Zuidlaren zijn nu overal de voorbereidingen in gang voor de bekende Zuidlaarder Markt: de traditionele paardenmarkt zal a.s. dinsdag plaatsvinden. De kermis en andere publieksattracties gaan al dit weekend van start.

Via Annen gaat het weer richting Veendam. Een fris tegenwindje maakt dat ik er nog even flink tegenaan moet. Na dit grotendeels rustige tochtje zie ik dat de ODO op 5733 km staat. Met 'n beetje geluk haal ik dit jaar 2400 km; dan zal ik 2000 km/jaar kunnen noteren als meerjarig gemiddelde vanaf 2004.

44 km gefietst

Geen opmerkingen: