08 januari 2015

Weer fietsen :-)

Fietsen - af en toe kan dat weer
December 2014: geen meter gefietst! Een heel zware verkoudheid en veel hoesten heeft mij daarvan weerhouden. De feestdagen en andere sociale verplichtingen deden de rest. Alleen met af en toe een mooie wandeling konden we toekomen aan onze portie lichaamsbeweging in de frisse buitenlucht…
Ook deze winter is een mooie wandeling van 1-2 uur een uitstekend alternatief wanneer het geen fietsweer is.

Maar deze week was het weer gisteren en eergisteren uitstekend: 4 graden boven nul, een heel bleek zonnetje en weinig wind. Onze conditie is matig, maar fietsen zijn we nog niet verleerd :-)

Het Goede Nieuws
Als deelnemer aan het FuTuRe-onderzoek van het UMCG heb ik in december alle screeningonderzoeken ondergaan en kan ik binnenkort weer naar Groningen voor m’n eerste PET-scan en de eerste portie enzalutamide.

De meeste screeningonderzoeken waren al eerder gedaan, zodat de resultaten daarvan voor mij geen nieuws waren. Uitzondering is de CT-scan, en over de bevindingen lichtte prof. I.J. de Jong, leider van het FuTuRe-onderzoek, mij afgelopen dinsdag in. Het was heel goed nieuws: 11½ jaar na de eerste diagnose van m’n prostaatkanker zijn er géén uitzaaiïngen naar de weke delen, maar alleen naar de botten. De verwachting is dat enzalutamide hierop een zeer gunstige werking zal hebben. En mocht dat onverhoopt toch tegenvallen, dan is er nog altijd een behandeling met Radium-223 mogelijk.

Geen opmerkingen: