04 februari 2013

Buiten!

Deze ochtend knapt het weer snel op en het wordt zelfs zonnig, temperatuur 5-7 ºC en een vrij krachtige (19 kn), bij vlagen harde wind (30 kn).

Na 't slechte weer van de afgelopen dagen is het een genot om deze ochtend om het huis rond te scharrelen: het vele aangespatte zand van m'n roei2wieler THIJS 209 wassen, en voor de kleine vogels volle pindanetjes ophangen in de heesters.

En 's middags op de roeifiets: 'n klein ommetje maar, want bij wat extremere weersomstandigheden ben ik nog aan de voorzichtige kant, en het is ook goed opletten met die harde windvlagen op het Veenkoloniale platteland. Met 'n mooi duwtje in de rug krijg ik op de lange stukken weer het vertrouwde ritme te pakken en snor ik met ruim 35 km/uur fluitend voort :-)

Gisteren was het heel anders: een naargeestige dag: aardedonker en onophoudelijk regen.

Gelukkig had de galerie van Pascalle Verhees en Philip Wildevuur, Galerie Wildevuur in Hooghalen, heel fraaie figuratieve schilderijen hangen van onder meer Simeon Nijenhuis, en staat naast naast het landhuis van Hiemstra State een gezellige theeschenkerij. Daarmee is zo'n dag heel goed door te komen!

(NB: de foto's op Hiemstra State zijn op 20 februari 2011 genomen.)

1 opmerking:

Mick zei

Voernetjes ophangen is voor mij ook 'n nieuwe hobby geworden. Meestal de zgn 'mezenbollen'. Dat ophangen komt nog heel nauw.
Ik gebruik een heel slap boompje waar duiven praktisch doorheen vallen (:
Maar eigenlijk alleen kool- en pimpelmezen zijn echt behendig genoeg om aan de voerballen te gaan hangen...
Dus is het zaak het zakje precies boven een andere tak aan te brengen zodat ook de vinken, roodborstjes en een enkel musje er nog bij kan.
Verder heb ik regelmatig ekster, (Vlaamse)gaai en bonte specht 'op visite'!
Mvg Mick