31 augustus 2009

Roetsen, veel roetsen...

Deze maand augustus heb ik 938 km gefietst. Ik kan mij niet herinneren dat ik ooit zoveel in 1 maand heb gefietst. M'n RANS Dynamik Pro was goed voor 113 km, m'n roei3wieler 213 en m'n roei2wieler 612.

Volgens m'n gevoel tikken roeifietskm's meer aan dan gewone fietskm's. Het hele lijf moet namelijk werken op de roeifiets, en niet alleen de benen. Ik kan het goed merken aan m'n algehele conditie.

Afgelopen zaterdag had ik op de open stukken van m'n rondje de harde wind bijna recht tegen. Het merkwaardige was dat ik daar geen enkel bezwaar tegen had. Integendeel, ik vond het zelfs lekker werken, dat roetsen tegen de harde wind in. 'k Let dan wel op dat ik steeds een goede balans heb tussen de inspanningen die ik aan de ene kant pleeg met m'n benen en aan de andere kant met armen+rug. Dat maakt het roetsen natuurlijk nog interessanter.

En ja, 'k moet niet vergeten de komende dagen 't retourelastiek te vervangen. 't Zit er al ruim 2 jaar op en heeft echt z'n beste tijd gehad...
[Update 4 sep: nu weet ik weer goed waarom ik 'n hekel had aan het vervangen van het retourelastiek: de oorspronkelijke gaatjes in de Revolver trommel zijn te klein om het elastiek er goed doorheen te krijgen. 'k Heb een paar van die gaatjes opgeboord, want anders zou ik echt niet weten hoe ik het elastiek zou moeten vervangen...]