19 januari 2009

Attentielichten op m'n WAW015

Vandaag is het een kille en grijze dag. Net niet zo somber dat ik m'n voorlichten op WAW015 beslist zou moeten ontsteken, maar het scheelt niet veel. De voorlichten dienen niet om m'n weg in het donker te vinden -'k fiets m'n ommetjes namelijk nooit in het donker- maar om onoplettende weggebruikers wat nadrukkelijker op m'n aanwezigheid te attenderen.

Prima lichtomstandigheden dus voor het maken van wat vergelijkende fotootjes van m'n oude en nieuwe voorlichten op m'n velomobiel WAW015.

De laatste maanden had ik namelijk het gevoel dat m'n twee goeie ouwe CatEye Power Opticube HL-EL500, alweer van 2006 toen er weinig keus was in voorlichten met ingebouwde batterijen/accu's, onvoldoende opvallen. Dat gevoel werd er niet minder op na wat ontmoetingen met slordig rijdende, c.q. niet oplettende, medeweggebruikers op de fiets of in de auto.

Na wat wikken en wegen, en het volgen van de discussie op het forum van de Gentse Liggers "Vergelijking koplampen" heb ik voortgeborduurd op wat ik al had van CatEye. 'k Heb namelijk 2 stuks CatEye HL-EL610RC Single Shot Plus gekocht, flink wat sterker en voor een acceptabele prijs van € 137,20,- per stuk.

'n Paar van deze -toegegeven, niet zo goedkope- lampjes kost waarschijnlijk toch minder dan het repareren van de schade aan een aangereden velomobiel, nog afgezien van het gedoe dat dit alles met zich meebrengt.

De foto's spreken voor zich. Het blijkt wel dat ik op zoek moet naar een beter achterlichtje...

Geen opmerkingen: