13 juni 2006

WAW015 met zomerreces

Het mooie weer van de laatste tijd houdt WAW015 binnen. De THYS 222 Revolver -m'n favoriete fiets!- wordt zoveel mogelijk gebruikt, al staat-ie nu een paar dagen binnen te wachten op een nieuwe binnenband voor het 26 inch achterwiel. De oude binnenband was lek geworden door een (spontane?) scheur bij het Presta ventiel.

Ook de GrassHopper doet veel dienst: niet alleen 's zondags als Willy en ik samen gaan fietsen, maar ook af en toe door de week, dit om de laatste onvolkomenheden op te sporen en te verhelpen voordat-ie wordt meegenomen op onze zomervakantie aan de Starnberger See en wijde omgeving.
'k Begin gewend te raken aan het fietsen met de GrassHopper op z'n dikke BMX-banden over droge fietspaden met hele stukken mul zand. Niet elke zijwaartse beweging van het achterwiel betekent een fatale slippartij, en door ietsje meer rechtopzitten kan ik m'n bovenlichaam gebruiken om bij te sturen. Überhaupt gaat het sturen onder bijna alle omstandigheden veel beter door mee te leunen met het bovenlichaam. Gelukkig zijn m'n buikspieren ijzersterk geworden op de roeifiets, zodat het gebruik ervan op de GrassHopper geen enkel probleem is! Fraai oefenterrein kom ik tegen op de zandverstuiving Aekingerzand (in de buurt van Wateren, Drenthe) en in het Zwolse Bos tussen het Heerderstrand en Hattem.

Wegens de verwachte warmte later op de dag ga ik deze ochtend om 11 uur weg op de GrassHopper. Door een zelfbedachte simpele wijziging van het Bodylink zitje is dit nu perfect geworden en daardoor uiterst comfortabel. Ik ben in vakantiestemming en leg aan bij een geriefelijk terrasje in Gasteren voor koffie+tonic met 'n plak cake. In Zuidlaren laat ik mij een broodje 'gezond' goed smaken en peddel vervolgens op m'n dooie gemak naar huis in Veendam.

2 opmerkingen:

Wim Schermer zei

Hi Wijnandt,
Leuk dat je met de verschillende fietsen zoveel plezier hebt. Ik heb de tweewieler geheel en al afgezworen. Deels omdat de snelheid van een Quest ernstig verslavend is, deels omdat het kijken met maar één oog me in het verleden op tweewielers enkele malen ernstige valpartijen heeft opgeleverd. Eénmaal zelfs liep ik na een val met de Hurricane een dubbele longembolie op. Bewusteloos naar het ziekenhuis gebracht en met hartslag 30 werd ik op het nippertje voor de helsdeuren weggesleept.
Momenteel in perfecte conditie dankzij veel fietsen en zwemmen, heerlijk.
Groeten,
Wim

Wijnandt zei

Ja Wim,

als regelmatig lezer van je blog weet ik dat je met je Quest regelmatig het uiterste uit zowel jezelf als die fraaie racemachine haalt! Je bent een van die geluksvogels die een perfecte match heeft met z'n speeltje. Ooit had ik dat met m'n Monas zeilboot en ik beschouw het nog steeds als een van m'n foute beslissingen om die op 'n onzalig moment om te ruilen voor een H-boot.

Maar inderdaad, het is fijn buiten spelen met 3 heel verschillende fietsen! Gelukkig heb ik met Willy afgesproken dat onze komende vakantie het karakter zal krijgen van een trainingskamp(ement) voor deze GrassHopperpiloot in het zeer gevarieerde en veeleisende terrein in München en omgeving.