26 mei 2006

Opnieuw sporing van de voorwielen

Deze ochtend, nog voor het ontbijt, begraven we onze Bas in een mooi hoekje van onze tuin en dicht bij ons huis, onder de Koningsvarens (Osmunda regalis) en naast de Adderwortel (Persicaria bistorta).

Na het ontbijt vervang ik de tot op de draad versleten Marathon slicks door nieuwe exemplaren en controleer de sporing van WAW015. Eerst meet ik de sporing van de lege WAW: 15 mm uitspoor.
Willy gaat vervolgens in WAW015 zitten met 17 kg ijzeren gewichten op schoot en ik meet opnieuw: 1 mm toespoor.

De correctie op basis van voor de hand liggende aannames en berekeningen (zie m'n eerdere bericht over de sporing van de voorwielen) is derhalve uitstekend geslaagd! En ik verheug mij op de hogere snelheden die nu mogelijk zijn. De laatste tocht met WAW015 en de versleten banden er nog onder (45 km lang) ging al met zeker 5 km/uur hogere snelheden dan ik gewend was.

Geen opmerkingen: