29 mei 2006

Korte baan

Deze werkdag besteed ik voor een groot deel aan flutklusjes die geen naam hebben en toch tijd vragen. Tegen het eind van de middag tracteer ik mijzelf op een ontspannen kort ritje (12,5 km enkele reis) naar schoonzus en zwager in Hoogezand. Het buiïge weer en de kou zijn reden dat ik de gesloten kap opzet.

Tussen de buien door waait het matig, zodat ik zelfs tegenwinds 35-36 km/uur rijd. WAW015 rijdt lekker licht en ook het accelereren gaat veel beter. Wellicht dat m'n specifieke ligfietsspieren nu meer getraind raken? Ik raak ook meer gewend aan het weg- en stuurgedrag van WAW015 bij hogere snelheden.

In Hoogezand praten we bij, natuurlijk ook over het verscheiden van kater Bas. Omdat Janny en Koen zelf een prachtige Ierse setter hebben gehad en -alweer heel wat jaren geleden- ook afscheid hebben moeten nemen van hun beminde huisdier, begrijpen ze wat het overlijden van Bas mij doet. We filosoferen nog wat door over de voors en tegens van het hebben van een huisdier en komen tot de conclusie dat in veel gevallen een huisdier het leven verrijkt en de mens geestelijk gezond houdt.

Op de terugweg varieert de wind van pal achter tot recht opzij, en mijn snelheid is daardoor iets hoger: constant 40 km/uur voor de wind en 36 km met wind opzij.

Op een ongestroomlijnde fiets voel je -whoeshhh- het passeren van een auto heel duidelijk. Op de smalle landbouwweg naast de Kielsterachterweg passeren verschillende auto's mij van dichtbij -niet rakelings maar toch wel op een afstand van minder dan 1 meter- en in WAW015 merk ik daar helemaal niets van.

Met vandaag erbij heb ik de laatste tijd weer de nodige km's bij elkaar gesprokkeld: ODO 824 km.
Hopelijk zullen de nieuwe Marathon slicks het langer dan 700 km uithouden.

Geen opmerkingen: