06 januari 2014

ARO's - Andermans rommelopruimers

Afgelopen zaterdag reed ik op het fietspad tussen Spijkerboor en Annen, 8,5 km van huis, door een hoop glasscherven. Op die plek had een of andere lolbroek het nodig gevonden om een glazen fles op het fietspad stuk te gooien. Voorbij het glas remde ik vloekend af, controleerde de Trykers voor en de Marathon Plus achter op glasscherven en reed maar verder: wat moet je anders?
'k Had wèl geluk: 'k had pas in de gaten dat de rechtervoorband leegliep toen ik ruim 10 km verderop in Zuidlaren bij m'n vaste fietsenmaker was gestopt om het personeel daar een voorspoedig 2014 te wensen. 'k Kon gelijk m'n band laten plakken… Een geniepig stukje glas had inderdaad de binnenband lekgeprikt.

Vandaag fietsten m'n vrouw en ik weer een rondje om onze conditie op peil te houden en de jaarwisseling/feestdagenballast kwijt te raken. 'k Nam een stoffer&blik, een paar kranten en een plastic tasje mee om de bewuste plek des onheils van glas te ontdoen. Prettig idee voor onszelf -1x een lekke band daar oplopen is genoeg- en een goede daad richting medefietspadgebruikers. Veel glas bleek al weg te zijn, zeker aan de kant geschoven door andere fietsers, maar er lag nog genoeg om op die plek bijna een half uur in de weer te zijn met stoffer&blik.

Enfin, we kunnen de komende tijd weer zonder kopzorgen die plek passeren…

Die weken rondom de jaarwisseling boden veel gelegenheid om erop uit te gaan. Veel fietsen, af en toe wandelen. Zacht en meestal droog weer, vaak zonnige periodes. Wel jammer dat het roetsen nog steeds niet goed wil door de natte en niet zo schone wegen, maar de Scorpion is voor dergelijke omstandigheden ideaal.

't Gevolg is dat onze conditie redelijk op peil blijft en dat ik minder dan 1 kg zwaarder ben dan in de zomer. De zachte winter tot nog toe, zonder sneeuw en ijs, heeft zo z'n voordelen.

2 opmerkingen:

Wim zei

Ondanks 2x een tocht met de XS samen met LOL = 200km, een aantal roeifietstochtjes van 30, 40 en 50km en nog wat andere ritjes met de XS van zo'n 30km --> in totaal dus ongeveer 350km in 2 weken, ben ik toch 2 kilo aangekomen in die 2 weken. Puur door gebrek aan regelmaat. Ik eet namelijk geen oliebollen en dat soort zaken :)
Aan de andere kant, dit is er met een paar dagen ook weer af ;)

Wijnandt zei

Hoi Wim,

je schrijft: "Ik eet namelijk geen oliebollen en dat soort zaken :) "
Maar wel appelgebak, in De Waag bijvoorbeeld :-))

Hindert niks, ook dat is er met een paar dagen weer af..