01 februari 2009

Nieuwe fietsachterlichtjes

Niet alleen bij de koplampen, ook bij de fietsachterlichtjes heeft de nieuwe generatie veel meer lichtsterkte, wel tot een factor 20!

'k Heb daarom om te beginnen een CatEye TL-LD610 fietsachterlicht besteld om te bezien waar en hoe ik dat op m'n WAW kan monteren. Lukt dat, dan bestel ik er nog een of meer bij, afhankelijk van of ze ook op onze andere fietsen nuttig zijn èn goed gemonteerd kunnen worden. Dan kunnen we de oude generatie achterlichtjes afdanken.

Via een posting op BentRider Online werd ik geattendeerd op een review van fietsverlichting in de New York Times. M'n bestelde CatEye TL-LD610 kwam daarbij niet slecht uit de bus.

2 opmerkingen:

allewedertje zei

Dat ding geeft idd een hoop licht ! Ik heb er zo eentje achterop mijn 700X CF fiets, maar dat had je mss al gezien toen jij hem aan het testen was. Je zult in elk geval geen spijt hebben van je aankoop !

Wijnandt zei

Hoi Tihamér!

Inmiddels heb ik 'm binnen en 't is inderdaad oogverblindend!

'k Moet nog wat puzzelen hoe ik het nieuwe achterlicht er bij zet op de kerstbomen links en rechts op de zijkanden van de WAW, maar daar kom ik wel uit...