30 september 2007

Lekker fietsen en hangjongerenuniformjasje

De afgelopen weken heb ik het fietsen vaker dan mij lief was moeten verzuimen door eigen werkzaamheden aan andermans computer en andermans werkzaamheden aan eigen huis, maar toch heb ik heerlijke rondjes gefietst, zowel op m'n Thys en Cruz als in m'n WAW015.
Ondanks de gevallen eikels, kastanjes, aanverwant plantaardig materiaal en modder (het is oogsttijd op het Oost-Groningse platteland!) voelt de Thys nu safe aan dank zij de nieuwe Marathon Supreme 50-559 achterband.
En in m'n WAW geniet ik altijd weer van het heerlijke schakelen met de Schlumpf en Campagnolo mechaniekjes. Prijzig spul, maar voor mij werkelijk hun geld waar!

Enkele opmerkingen -ergens op internet- over kledij in de velomobiel inspireerden mij om een hangjongerenuniformjasje aan te schaffen. Da's zo'n jasje van katoen/polyester met ritssluiting vooraan en vaste capuchon die je kunt aansnoeren om het hoofd. Merk Nike, kleur wijnroodachtig, zodat niet elk vlekje direct al opvallend zichtbaar is.
De bedoeling is om bij regen en kou een petje op te zetten en daaroverheen de capuchon: het petje waait dan niet weg en de capuchon beschermt de zijkanten van het gezicht. Hierdoor kan ik langer cabrio blijven rijden en het gebruik van de gesloten kap zo lang mogelijk uitstellen.

De cijfertjes over de afgelopen periode:
fietskm’s vanaf 3 september t.m. 1 oktober : 610 km, waarvan 212 Thys, 110 RANS Cruz en 288 WAW.

Geen opmerkingen: