03 februari 2007

Opvallen en [OT] het Droste-effect

Vandaag mooi weer: veel zon, hier en daar een wolkje en een matige wind. Ideaal voor een wat langere tocht met WAW015. Even voor 13h ben ik op weg met een boterhammetje en drinken mee voor onderweg.

Eerst een stuk van m'n favoriete route die nooit verveelt: via Annen, Gasteren en Tynaarloo naar Zuidlaren. Vervolgens achter het dorp om, langs de camping en 50 Bunders, naar Midlaren. Nu brei ik een flink stuk aan de route door niet direct terug te gaan naar Zuidlaren, maar via Noordlaren en Glimmen naar Haren te fietsen. De zon schijnt, de velomobiel zoeft soepeltjes over de weg en m'n beenspieren zijn in prima vorm.

Even voor Noordlaren pauzeer ik om m'n brood op te eten. In Noordlaren is de reconstructie van de weg door het dorpje -volgens de Shared Spaces filosofie van Monderman- inmiddels bijna gereed. Het resultaat mag gezien worden, en het zal nog veel mooier zijn als de grasstroken tussen de bomen en langs het wandelpad zijn aangebracht.

Weldra rij ik Haren binnen. WAW015 glimt en blinkt in de zon omdat-ie gisteren is gewassen, en dat is wellicht de reden voor de ongewoon grote belangstelling voor het oranje karretje. Terwijl ik in de zon zit op het terras van Intermezzo en met m'n belangstellende buren een gesprek voer over fietsen, velomobielen en automobielen, blijven veel mensen -jong en oud- bij WAW015 staan om 'm eens goed te bekijken en te bewonderen.

De reis terug naar Veendam via Zuidlaren verloopt voorspoedig. Weer thuis kan ik constateren dat het comfortabel fietsen was: niet te warm, niet te koud, een comfortabele zit en ook overigens geen lichamelijke ongemakken. En met de 67 km van vandaag erbij heb ik vanaf 1 januari alweer exact 500 km gefietst.

En nu het Droste-effect: het plaatje laat zien wat er gebeurt als ik mbv Timbuktu Pro op m'n eigen computer in Veendam met 'n computer in Leusden contact maak met m'n eigen computer. Wat ik al voorzag gebeurde direct en ook heel snel: een fraaie illustratie van het Droste-effect.
Voor de computertechneuten: de firewalls op beide computers zijn ingeschakeld; alleen de Timbuktu-poorten 407 op beide computers zijn opengezet en geautoriseerd voor uitsluitend deze computers.

67 km gefietst.

Geen opmerkingen: