29 juli 2013

Het 'echte' fietsen, ijdelheid en de kwajongen

Zo mag ik m'n ervaringen met m'n gloednieuwe HP Velotechnik Scorpion fs 26 wel samenvatten. De fietskilometers rijgen zich in vlot tempo aaneen met dagafstanden van 50-70 km, wat mij in geen jaren is overkomen. Inmiddels, ca. 2 maanden na aankoop van de trike, staat de ODO op 1050 km.

De pedelec-ondersteuning staat praktisch altijd op 30%; dwz., als ik bijv. 100W lever, doet de BionX achternaafmotor er 30W bij. 'k Merk dat m'n conditie, zowel kracht als uithoudingsvermogen, rap vooruit gaat. En ik heb goede hoop dat die vooruitgang nog wel zal aanhouden.
't Is echt fietsen: op grotendeels (77%) eigen kracht in een vlot tempo afstanden afleggen van 50-70 km, tot nog toe dan.

Het trike-rijden met de HP Velotechnik Scorpion fs 26 maakt een paar andere dingen duidelijk, net zoals m'n THIJS roei3wieler al eerder deed :-))

'k Ben zowel ijdel als een kwajongen. De meeste fietsen die ik heb en heb gehad zijn/waren knappe fietsen die gezien mochten worden (vind ik althans). Ik vind het heel belangrijk dat m'n trikes allebei een 26" achterwiel hebben. Drie 20" wieltjes zijn beslist teveel en geven een trike iets houterigs en onbeholpen, en de verdenking van een soortement invalidenwagentje is nooit ver weg 8-(

Tsja, en dat kwajongen zijn. De lage zit tussen de 3 wielen en het kartgevoel versterkt dat natuurlijk. En dan wil je showen… Die aanvechting krijg ik vooral als het stoplicht op groen springt of als ik weer verder ga na een pauze op 'n caféterrasje. Dan zet ik de ondersteuning eventjes op 70% en geef flink gas met de trappers :-) Da's heel mooi, bijna als een kanonskogel wegvliegen :-))

Niet alle e-bejaarden zijn krachteloze stumpers... :-)

Geen opmerkingen: