24 februari 2012

Laatste loodjes (2)

Gisteren kreeg ik via e-mail de uitnodiging van de Isalaklinieken in Zwolle om mij vandaag 's ochtends vroeg te laten opnemen op de afdeling Thoraxchirurgie. Deze dag zouden dan enkele afrondende/voorbereidende onderzoeken gebeuren en zou ik a.s. maandag worden geopereerd aan m'n defecte mitralisklep.

Enerzijds was ik opgelucht toen ik deze oproep las: dit betekent namelijk dat mijn prostaatkanker geen beletsel vormt om op mij de openhartoperatie te verrichten waarbij de hart-longmachine moet worden gebruikt. Actieve kankergezwellen kunnen daarbij worden losgemaakt en elders in het lichaam voor uitzaaiïngen zorgen. Gelukkig wordt door de hormoonkuur die ik nu al 8½ jaar onderga, de prostaatkanker geheel onder controle gehouden en lijkt het risico op uitzaaiïngen voldoende klein. 

Aan de andere kant betekent de gebroken pols van m'n vrouw dat we bij deze vrijdag- c.q. weekendopname een heel groot beroep zouden moeten doen op onze hulptroepen -buren en familie- voor het reizen tussen Zwolle en Veendam. Na overleg met Thoraxchirurgie is besloten dat het hartteam mij a.s. donderdag opnieuw inroostert zodat ik begin van de week kan worden opgenomen en geopereerd. Dat zal dan niet eerder gebeuren dan in week 10.

Natuurlijk is nu de invloed merkbaar van de naderende grote gebeurtenis... Veel dingen ff doen, in de trant van: "Dan is dat alvast geregeld...". M'n boekenkast is besteld, 'k heb een espressomachine gekocht en geïnstalleerd, en m'n roeifietsen gaan binnenkort naar Middelburg voor groot onderhoud en een update naar de nieuwste stand van de roeifietstechniek :-))

Alles heeft z'n reden :-)
  • Bij de inrichting van onze woonkamer, nu alweer bijna 20 jaar geleden, heb ik 1 kapitale fout gemaakt: geen boekenkast in de woonkamer, een onmogelijke situatie voor 'n veellezer als ik. Dit wordt nu na lang -tè lang!- wikken en wegen gecorrigeerd :-))
  • Eveneens al heel lang had ik de wens om over te schakelen naar een echte Italiaanse espressomachine. Na rijp beraad en het lezen van veel testen en gebruikersbeoordelingen heb ik gekozen voor de  Philips Saeco Xelsis. Wijzelf en ons bezoek kunnen nu van echt lekkere koffie genieten… En ik heb nu een heel goede reden om regelmatig naar de mooie stad Groningen te gaan: koffie keuren en kopen bij Simon Levelt :-))

Mèt gebroken pols en/of zonder roeifietsen is het de komende tijd vooral wandelen met Willy. Gelukkig hebben we meerdere wandelroutes in de omgeving, goed voor 1, 1½ of 2 uur wandelen.

En er kan weer 'n beetje in de tuin worden gewerkt. Er hoeft niet zo veel te gebeuren omdat de hovenier de laatste najaarsbeurt op mijn verzoek zeer grondig heeft verricht. Er zijn nog wel wat hypericumstruikjes (hertshooi) die nu al kunnen worden gesnoeid. Dan is dat ook weer gedaan...

4 opmerkingen:

Wim zei

Wijnandt,

Heel veel sterkte gewenst met deze laatste loodjes.

Dan kunnen we later misschien een keer halverwege onze woonplaatsen een Roetsontmoeting verwezenlijken.

Zet 'm op.

Groets, Wim

Wim Schermer zei

Hi Wijnandt,
Nogmaals sterkte gewenst met de laatste voorbereidingen.
Groeten,
Wim

Mick zei

Hoi Wijnandt,
Als je wil stuur ik je een (schoon) exemplaar van eerder beschreven hoofdsteuntje op.
Suc6!

Teun Geeroms zei

succes en sterkte Wijnandt!