Gispen en Apple: twee "oude bekenden van ons, en van beide bedrijven hebben we heel mooie spullen in huis. 1 forse werktafel en 2 stoelen (Gispen dus), 4 computers, 1 Cinema 30' beeldscherm en wat klein spul zoals 'n iPhone (Apple dus).
Gispen :-)
Bij toeval -zo gebeuren de zaken maar al te vaak- had ik gisteren 'n hartelijk weerzien met m'n oude idee de stamtafel.
Alweer bijna 2 jaar geleden vond ik -en vind ik nog steeds- dat mensen hun oude zithoek niet meer zouden moeten vervangen door een nieuwe idem dito, maar veel beter een stamtafel kunnen neerzetten. 'k Heb daarbij de nadelen van de zithoek en de voordelen van een stamtafel breed uitgemeten.
En laat ik gisteren op gispen.nl nou het volgende tegenkomen:
"Gispen CD combineert werken en ontmoeten in één systeem. De ClubDesk functioneert als stamtafel waaraan kantoormedewerkers kunnen werken, communiceren én eten."
't Kon minder, maar Gispen heeft nòg een tafel en die vind ik op het eerste gezicht nog leuker als stamtafel in de woonomgeving:
"Gispen introduceert de ZitSta-vergadertafel. Een innovatief ontwerp dat voor een kleine revolutie kan zorgen in vergaderend Nederland."
Als stamtafel en vervanger van de traditionele zithoek kan-ie ook een heel prettige revolutie in huis veroorzaken!
Het mooie van die gemakkelijke hoogteverstelling is dat je 'm op "werktafelhoogte" van bijv. 73 cm kan instellen en als je ontspannen bij elkaar wilt zitten, zet je 'm op de minimale hoogte van 64 cm. Dan is 't een wat hoog uitgevallen salontafel en verliest-ie goeddeels z'n barrièrewerking.
Het is bekend dat oude spullen van Gispen die oorspronkelijk waren ontworpen voor een kantooromgeving, momenteel erg populair zijn in het wooninterieur. Maar waarom zou je je moeten beperken tot alleen oude Gispen ontwerpen?
Als ik onze woonkamer opnieuw zou moeten inrichten, dan wist ik het wel… :-)
Apple :-(
Apple is nog steeds een "pain in the ass" als het gaat om de werkomstandigheden van de Chinese arbeiders die de mooie spulletjes van Apple (iPhone, iPad) in elkaar zetten. The Huffington Post heeft vandaag daarover een bijzonder felle kop, en het doorgelinkte artikel op NYTimes.com, In China, Human Costs Are Built Into an iPad, windt er ook geen doekjes om.
Nu maar hopen dat het ongemak/ongenoegen van de hippe Apple-clientèle hierover zo groot gaat worden dat Apple wel móet ingrijpen om schade aan imago en omzet te vermijden...
Overigens, het aantal commentaren op dat artikel op de Huffington Post is inmiddels de 2700 al gepasseerd op het moment dat ik dit opschrijf.
1 opmerking:
Dan kan ik misschien wat bijdragen aan de druk op Apple met de mededeling dat tegenwoordig Windows(7) een gratis virusbeschermer
beschikbaar heeft vd klanten: 'Windows Defender'.
Dus dát argument vd Apple gaat ook al niet meer op!
Mvg Mick
Een reactie posten