30 september 2009

Opruimwoede (?)

Het begin van de herfst -ik vat dit erg ruim op- is voor mij traditiegetrouw een gelegenheid om nieuwe plannen in stelling te brengen voor herfst en winter, en om een streep te halen door, c.q. afscheid te nemen van, allerlei zaken waarmee ik zònder beter af ben dan mét.

Wat kleine spulletjes die voor mij toch niet je dàt bleken te zijn -dat is nu eenmaal niet altijd te voorkomen- heb ik om niet aangeboden op ligfiets.net, de site van de NV-HPV. 'k Was bang dat dat niet zou opvallen, maar niets bleek minder waar: tuk op meevallertjes, dat ligfietsvolkje…

'k Hoor er weer helemaal bij, want meevallertjes, daar ben ik ook niet vies van. Omgekeerd gun ik ook andere mensen hun meevallertjes. En als dat een prima manier is om van overbodige maar goede tot praktisch nieuwe spullen af te komen, dan is dat mooi meegenomen.

Het is goed voor een mens om zich af en toe te bezinnen op wat-ie best kan missen.

Niet om niet, maar voor een redelijke prijs waarbij ikzelf en de toekomstige koper zich prettig bij voelen, wil ik de komende tijd afstand doen van m'n velomobiel WAW015. 't Is een prachtige fiets die beter verdient dan een luizige 7000 km rijden in ruim 3 jaar. Ik ben er zeker van dat ik in het vervolg liever m'n roei3wieler gebruik in het "slechte" seizoen.

Voor het overige is er geen enkele dwingende reden om m'n WAW te verkopen. Er is ruimte genoeg in onze fietsengarage en voor het geld hoef ik het ook niet te doen. Maar ik heb nu de vaste overtuiging dat ik genoeg zal hebben aan m'n 2 roeifietsen en m'n eveneens 2 RANS CF-bikes. En waarom zou ik dan meer willen hebben?

'k Kwam nog wat recente grappige fotootjes tegen. Eentje laat zien dat m'n roei3wieler prima in onze Toyota Verso past: achterbanken neerklappen, bijrijdersstoel naar voren en de rugleuning ervan naar achteren, en 't spul kan zo naar binnen rijden. Vervolgens goed vastzetten zodat de fiets niet naar voren of naar achteren kan bij afremmen resp. optrekken. Als de fiets op z'n plaats staat kan de linker achterbank weer worden opgeklapt voor een evt. passagier.

De andere foto laat roeifietsengeweld zien op onze oprit. Beide roeifietsen kregen een grondige schoonmaakbeurt op de dag voor de start van de Week v/d Vooruitgang in Zwolle, dat door Plat Zwolsch was georganiseerd. Heel, heel gezellig trouwens… Ook een prima omgeving, aan de rand van Zwolle tegen 'n mooie woonwijk aan. Dat kwam ook de sfeer ten goede. Ik hou niet zo van evenementen in "the middle of nowhere"...

3 opmerkingen:

marcel beekmans ( beekie ) zei

en is de waw verkocht dan?

Wijnandt zei

Hoi Marcel,

nee, nog niet. 'k Heb de tekst van m'n posting wat aangepast, zodat hopelijk duidelijk is dat-ie nog niet is verkocht.

Mick zei

Omdat 2 roeifietsen liggend boven elkaar (met een boardplaat ertussen)
dus niet passen in 'n Nissan Micra passen en als je het toch -wat gehaast- probeert door de achterklep dicht te rammen het voorraam aan diggelen gaat, heb ik nu zonder overheid('sloop')subsidie aan 'n groot autobedrijf bij een kleine occasiondealer 'n (Panda)uit 2001 gekocht: Dus die is 11 jaar jonger en wil ik gaan uitrusten met trekhaak/fietsendrager dit keer!