21 juli 2009

De roei3wieler: 'n veelzijdig en gemakkelijk karretje

Door het wisselvallige weer -om de haverklap een regenbui en vaak harde en vlagerige wind- gebruik ik dezer dagen m'n roei3wieler vaker dan m'n THIJS 222 Revolver. De wat ruimere bagagetas biedt voldoende ruimte voor extra fietskleding, zoals 'n warmtehemdje en een regenjack.

Op m'n THIJS 222 Revolver heb ik nu in 5,5 roetsseizoenen iets meer dan 11000 km afgelegd en ben -echt waar- nog niet ermee gevallen door gladheid of onhandigheid. 'k Wil het zo houden, maar in deze periode ben ik extra voorzichtig omdat m'n vrouw Willy nog tamelijk hulpbehoevend is. Ze kan haar rechterarm en -hand nog maar moeilijk gebruiken en loopt nog moeizaam. Dus ik mag voorlopig geen onnodige risico's nemen!

De roei3wieler ontpopt zich als 'n handig boodschappenwagentje voor naar het dorp. ff Voluit scheuren -heen en terug is het maar 6 km- en snel manoevreren, dat kun je er allemaal mee :-)

Ook blijkt de roei3wieler heel gemakkelijk te passen in m'n Toyota Corolla Verso. Aanleiding om dat te proberen was de vraag van Quesjer uit Zwolle of ik met m'n roei3wieler de blits kom maken in Zwolle op 13 september a.s., bij de roeifietsrace.
Dit biedt natuurlijk meer mogelijkheden om af en toe ergens anders te rijden met m'n roeifietsen. Van de THIJS 222 Revolver wist ik al dat-ie in de Verso past.

Al onze 'open' fietsen blijken dus transportabel: de mtb's van m'n vrouw en de 2 CF-bikes van mijzelf kunnen allemaal op het fietsenrek op de trekhaak. De THIJS 222 Revolver kan in de auto, maar dan kan er geen passagier mee, en de roei3wieler kan ook in de auto en daar kan met gemak 1 passagier bij.

3 opmerkingen:

Mick zei

De boegspriet van de Thys 222 is natuurlijk wel demontabel door enkele m6 imbusboutjes los te halen en kan dan op 'n trekhaak-fietsdrager.

Wijnandt zei

Die boutjes is het probleem niet. Die vettige boegspriet met stuur-, aandrijf- en retourkabels wel! Waar laat je die zooi zonder er zo'n warboel van te maken dat je de hele aandrijftrein weer moet opbouwen als je op de plek van bestemming bent aangekomen?

Mick zei

Met de kettingaandrijving over de nexus inter-4 (mijn configuratie nog steeds)zal het met de warboel wel loslopen maar bij pech onderweg (die ik niet oplossen kan) verkies ik meestal toch 'n loopgang naar 'n veilige haven, dus zelf doe ik 't ook niet.
Zelfs in m'n N. Micra is 'ie
dan nog wel te schuiven zei 't inderdaad met het stootrubber tot over het passagiershoofdsteuntje!