22 maart 2018

Korte metten maken met een oude kwaal :-)

De afgelopen dagen kreeg ik steeds meer last van m’n (niet geopereerde) linkerbeen. Lopen ging steeds moeilijker, zitten werd steeds onaangenamer :-(
Rechterbeen ging zich steeds beter gedragen: geen pijn, en doet wat ik wil. Wel weinig kracht, natuurlijk…

Natuurlijk haalde ik mij van alles in het hoofd, maar een oorzaak die past in de context van wat er allemaal was gebeurd en nog steeds gebeurt in m’n al aardig geteisterde lijf, kon ik niet bedenken.

Totdat ik afgelopen nacht wakker werd omdat m’n volle blaas zich meldde. Het schoot door mij heen: "piriformis-syndroom"! En dat heb ik alweer lang geleden gehad en ook beschreven op dit weblog. Dus fluks de iPad uit de boekenkast gegrist en op de rand van het bed die posting gezocht en gevonden. En ja hoor: Shoppen in Groningen per WAW015 van alweer 16 november 2006:
"De hele dag zal ik gevrijwaard blijven van vervelende krampaanvallen in m'n linkerbeen en pijn in de linkerbil. Ik prijs mij gelukkig dat ik nog maar 'n paar dagen eerder bij toeval erachter kwam -via een discussie op het BROL-forum- dat ik last had van een verkrampte piriformis. De aanbevolen rekoefeningen bleken uitermate effectief te zijn, zodat ik al na ruim een dag verlost was van bijna alle onaangename en soms zeer pijnlijke effecten die een verkrampte piriformis kan veroorzaken."
De aanbevolen rekoefeningen zijn er in alle soorten en maten op internet te vinden, zodat je die kunt kiezen die voor jou het meest geschikt is. Ik heb de meest voor de hand liggende variant genomen, de zittende piriformus stretch.

Dus ’s ochtends direct daarmee aan de slag :-) En het helpt! 'k Verwacht dat ik 2-3 dagen verder er goeddeels van af ben…

L'histoire se répète!

Geen opmerkingen: