19 juli 2008

Thuis, weer lekker fietsen :-) en nog maar 3 fietsen over...

Ongetwijfeld is m'n goede fietsconditie die ik heb verworven in Beieren de reden dat ik de afgelopen dagen heerlijk heb geroetst en gevelomobield. Met deze twee- en driewielige fietsjes kon ik weer lekker rondsjezen in Veendam en omgeving. 'k Moest wel weer even wennen aan het roetsen, maar na 2 dagen was dat klein leed alweer geleden.

Het is er eindelijk van gekomen! Na 'm jaar niet gebruikt te hebben, heb ik m'n HP Velotechnik GrassHopper afgestoft en opgepoetst, de toebehoren bij elkaar gezocht en alles weggebracht naar de Ligfietsshop van de fam. Tempelman in Dronten. Daar staat-ie nu te koop voor € 2750,00.
'k Ben geen collectionneur van fietsen; 'k hou er überhaupt niet van om spullen te hebben die ik niet (meer) gebruik en werkeloos maar staan te staan. Zo'n kwalitatief hoogstaande prachtfiets als de GrassHopper is pas in z'n element als-ie vaak wordt gebruikt door een enthousiaste ligfietser die 'm weet te waarderen om z'n probleemloze functioneren en degelijkheid.

M'n mtb-kriebels van vroeger (zie vorige posting) hebben mij er wel toe gebracht om serieus de aankoop van nog een RANS CF-bike te overwegen. Niet dat ik de Cruz niet meer zou waarderen, integendeel!, maar 'k heb het vermoeden dat ik met een Dynamik nog wat rapper en gemakkelijker steile klimmetjes kan nemen dan met de Cruz.
'k Moet maar niet te hard van stapel lopen... Vooreerst heb ik met m'n Belgische CF-bikes collega Allewedertje afgesproken dat ik over een maand of twee een van z'n Zenetiks mag ophalen en een tijdje uitproberen. Dit om te kunnen beoordelen of het comfort van de Dynamik voor mij nog voldoende is. De Zenetik en Dynamik hebben tenslotte een iets steilere zadelpenbuis, en ik heb geen idee hoe dat zal uitwerken op het zitcomfort.

Geen opmerkingen: